جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۷:۰۲
۰ نفر

همشهری ورزشی: هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر با توقف سایپا مقابل ملوان انزلی آغاز شد تا شاگردان دایی در غیاب او این بار به پیروزی نرسند.

برق شیراز با تساوی دو بر دو مقابل ذوب‌آهن متوقف شد، مس کرمان با دو گل فجر سپاسی را شکست داد و استقلال در ورزشگاه آزادی در حالی که از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم شده با نتیجه سه بر دو توانست شاگردان ایناسیو را مغلوب کند.

قبل از بازی با ملوان پیش‌بینی می‌شد سایپا در غیاب علی دایی با مشکل مواجه شود، به خصوص که سرمربی سایپا حتی نمی‌توانست روی نیمکت بنشیند.

در حالی‌که دایی در جایگاه ویژه ورزشگاه انقلاب کرج چهره مضطرب و نگرانی داشت، تیم او در یک بازی خانگی مقابل ملوان متوقف شد تا پرسپولیس برای رویارویی با استقلال اهواز روحیه دو چندانی داشته باشد.

غیبت دایی در خط حمله سایپا کاملاً مشهود بود و در اکثر دقایق نیمه اول ملوان بازی بهتری را ارائه داد. آن‌ها در این نیمه با ضربه سر قربانی دروازه صدرنشین لیگ برتر را باز کردند تا سایپا با استرس بیشتری بازی را ادامه دهد.

شاگردان احمدزاده پس از زدن گل اول می‌توانستند حتی دوبار دیگر دروازه سایپا را باز کنند ولی این تیم باز هم خوش‌شانس بود. هرچند در نیمه دوم فشار حملات سایپا بیشتر بود ولی آن‌ها نسبت به بازی‌های قبلی ناهماهنگ نشان دادند و چه بسا اگر احمد مؤمن‌زاده برای تیمش پنالتی نمی‌گرفت، سایپا پس از مدت‌ها طعم شکست را می‌چشید.

ملوان برای شکست دادن سایپا قواعد بازی را خیلی خوب رعایت کرد ولی اشتباه مدافع این تیم در نهایت یک پنالتی را برای تیم دایی به ارمغان آورد تا صادقی بازی را به تساوی بکشد.

برای سایپا، تساوی بهتر از باخت بود ولی این نتیجه در شرایط فعلی نگرانی‌های دایی را بیشتر خواهد کرد، چون حالا استقلال و پرسپولیس با امیدواری بیشتری لیگ را دنبال می‌کنند.

برق شیراز در ورزشگاه‌ حافظیه مقابل ذوب‌آهن با تساوی دو بر دو متوقف شد تا وضعیت بحرانی تیم ذوالفقارنسب ادامه داشته باشد. ابتدا مهدی رجب‌زاده در دقیقه 20 گل اول ذوب‌آهن را به ثمر رساند تا این تیم نیمه اول را با برتری به رختکن برود.

در دقیقه 68 قاسم غلام‌زاده کار را به تساوی کشید ولی 5 دقیقه بعد رجب‌زاده گل دوم ذوب‌آهن را به ثمر رساند.شاگردان کربکندی باز هم نتوانستند برتری خود در این بازی را حفظ کنند چون روبرت مارکوسی در دقیقه 77 گل تساوی را وارد دروازه حریف کرد تا این دیدار در نهایت با تساوی دو بر دو به اتمام برسد.

مس پس از چند هفته که روی نوار ناکامی گام برمی‌داشت، فجرسپاسی را در کرمان شکست داد. شاگردان نادر دست‌نشان با گل‌های عبدالزهرا و حمیدرضا شرفی در دقایق 26 و 8+90 فجر سپاسی را شکست دادند تا از بحران خارج شوند.

در این بازی مس به مراتب بهتر از حریف خود ظاهر شد و شاگردان غلامحسین پیروانی در حد انتظار بازی نکردند. دیدار جنجالی پیکان و راه‌آهن در ورزشگاه ایران خودرو هم با تساوی بدون گل به اتمام رسید.

در روزی که توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد، سه بازیکن از زمین مسابقه اخراج شدند. هادی اصغری و جهانبخش جعفری از راه‌آهن و حسن اسلامی از پیکان با کارت قرمز داور از زمین اخراج شدند. بازی دو تیم در مجموع سرد و کسل‌کننده بود.

استقلال تهران در شرایطی در ورزشگاه آزادی به مصاف فولاد خوزستان رفت که شاگردان صمد مرفاوی پس از شنیدن خبر محرومیت تیم‌شان از حضور در لیگ قهرمانان آسیا، روحیه چندان مناسبی نداشتند.

آبی‌پوشان پایتخت در 20 دقیقه نخست فشار زیادی روی دروازه فولاد وارد کردند. فرزاد مجیدی در دقیقه 27 روی یک حرکت عمقی استقلال را به گل رساند. مدافعان فولاد به گمان آفساید به فرزاد مجیدی آزادی عمل دادند تا او کار را با ضربه‌ای ساده تمام کند، اما گل تساوی فولاد روی ضربه سر هادی خنیفر در دقیقه 46 به ثمر رسید تا همه چیز در پایان نیمه اول مساوی به پایان برسد.

در دقیقه 56 این سیاوش اکبرپور بود که  موجب شادی هواداران  استقلال شد. اکبرپور با حرکتی عرضی با یک شوت سنگین دروازه فولاد را باز کرد. در دقیقه 65 هم میثم بائو در شرایط تک به تک با حسن هوری گل سوم را برای استقلال به ثمر رساند.

نکته جالب این که در چنین شرایطی یونگ و مرفاوی بر سر به بازی فرستادن منصوریان کمی دچار مشکل و اختلاف‌نظر شده بودند.اما فولاد در دقیقه 85 توسط امیر خلیفه اصل که با یک ضربه سر زیبا دروازه استقلال را باز کرد به گل دوم خود دست یافت.

در دقایق پایانی بازی هم اتفاق خاصی رخ نداد تا استقلال از بازی هفته نوزدهم پیروز بیرون بیاید. سئوال این است که این برد استقلال، مربوط به یونگ می‌شود یا مرفاوی؟

کد خبر 15896

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز